Falu frigymnasium

www.falufri.se
Text
Trycksaker
Intervjuer
Foto
Research

Baringo har sedan fyra år tillbaka arbetat löpande med Falufris varumärke. Uppdraget har innefattat ett gediget research- och strategiarbete för att kartlägga skolans placering på marknaden. Detta genom en mängd intervjuer med tidigare och nuvarande elever, föräldrar samt personal.

Strategin har sedan lett fram till ett helhetsarbete med bland annat hemsida, annons- och kommunikationskoncept samt ett mobilt showroom för de årligt återkommande skolmässorna.

Baringo har även producerat skolans Programväljare, ett magasin som skickas ut till samtliga niondeklassare i landskapet. Baringo har stått för intervjuer, research, textproduktion, fotografering, grafisk formgivning samt projektledning inför tryck och distribution.

Falufri är ett gymnasium som sedan starten 2001 ägs och drivs av personalen. Efter tre år här ska varje elev ha vuxit som människa, detta genom att studera högskoleförberedande i en flexibel och stöttande miljö. Falufri konkurrerar med ett flertal andra gymnasier i Falun och Dalarna, såväl friskolor som kommunala.