Baringo startades 2006 av fem egenföretagare inom reklam- och kommunikationsbranschen. Vår affärsidé var tydlig - tillsammans skulle vi skapa en arbetsplats där alla kan nå sin fulla potential.
Än idag är alla medarbetare på Baringo egenföretagare. Vissa av oss startade företag redan på 90-talet, andra har valt att byta sin fasta anställning och bli företagare på senare dagar. Vi har en viktig sak gemensamt – viljan och strävan efter att alltid göra vårt yttersta.

Det är det där med strumplästen. Hemma och hos vänner tar vi svenskar alltid av oss skorna, men få av oss gör det på jobbet. De kunder och gäster som besöker Baringo blir därför ofta förvånade, hälften av oss går nämligen i strumplästen på den knarriga parketten. Vissa av våra gäster hävdar att det beror på att vi håller till i en gammal paradvåning från sekelskiftet, men på Baringo vet vi att strumplästarna handlar om något helt annat. Känslan av att vara bekväm, att trivas och må gott på jobbet. Känslan av frihet och dryga tre meter i kreativ takhöjd.
Tack vare att Baringo bygger på samarbeten mellan egenföretagare arbetar vi snabbfotat och flexibelt. Vi är nyfikna och strävar efter att hela tiden utveckla vårt koncept och vår organisation. Vi har byggt en kultur som främjar kunskapsutbyte, innovation och kreativitet.