Ett hus – en upplevelsemonter

Baringo har jobbat fram en upplevelsemonter i form av ett utställningshus som finns i Gavlegårdarnas Kundcentrum. Huset har tydlig inspiration från museum med ett fokus på interaktion med mottagaren. Här finns luckor att öppna, filmer att titta på, ljud att lyssna till och frågor att svara på.

Gävle växer och det kommunala bostadsbolaget Gavlegårdarna bygger som aldrig förr. 750 lägenheter ska färdigställas på fem år och just nu syns byggkranar på många ställen i stan. Gavlegårdarna har som allmännyttigt bolag ett ansvar att till viss del leda utvecklingen. Men en byggboom likt den under miljonprogrammets dagar ställer också många frågor. Varför bygger vi? Vilka ska råd att bo i det som byggs? Hur vill vi leva i framtiden? Vad händer i Gävles framtida stadsdel Godisfabriken? Och hur sätts egentligen den hyra jag får betala för min lägenhet?

Baringo har jobbat fram en upplevelsemonter i form av ett utställningshus som finns i Gavlegårdarnas Kundcentrum. Huset har tydlig inspiration från museum med ett fokus på interaktion med mottagaren. Här finns luckor att öppna, filmer att titta på, ljud att lyssna till och frågor att svara på.

Utställningshuset har en mer fast del som ska leva under flera år, men på utsidan profileras de aktuella nybyggnationer i olika kampanjer.

Att få möjlighet att genomföra ett uppdrag som innefattar alla fem sinnen, det är inget annat än ren lycka. Utställningshuset kombinerar många former av kommunikation och i princip alla Baringos medarbetare har varit involverade med sin specialistkompetens.
Wilma Östlund, Projektledare Baringo
Wilma Östlund, webbstrateg och projektledare
070-601 30 77
wilma@baringo.se